SDCC fik også en topplacering i 2017 i den årlige TrivselsOP i det første år,
som hospital i Region Hovedstaden. Og tendensen fortsætter i de løbende
trivselsmålinger, som fremover udføres fire gange om året.
”Jeg er meget glad for at se, at medarbejderne trives godt med deres arbejde
set i lyset af al det, de har været igennem i transitionen fra privat til
offentlig hospital og de mange forandringer det har medført og stadig influerer
på deres arbejdsdag,” siger centerdirektør Allan Flyvbjerg. ” Det flotte
resultat er en kæmpe caudeaux til alle medarbejderne og mellemlederne.”
I alle tre kategorier scorer SDCC højest: Faglig kvalitet i arbejdet, tilfredshed med jobbet og forholdene på arbejdspladsen.
Om de løbende trivselsmålinger
Formålet med trivselsmålingerne er at skabe et rum for løbende dialog om
arbejdsmiljø og trivsel lokalt på arbejdspladsen. Medarbejderne får tilsendt et
spørgeskema med seks spørgsmål om arbejdsmiljø og tilfredshed i jobbet.