Gå til hovedindhold

​​​​​

Bestyrelsen

​Steno Diabetes Center Copenhagen har en selvstændig bestyrelse, der refererer til Regionsrådet i Region Hovedstaden.

I sammensætningen af bestyrelsen er der lagt vægt på inddragelse og samarbejder mellem Region Hovedstaden, øvrige hospitaler i regionen, kommuner og uddannelsesinstitutioner, hvilket afspejles i bestyrelsessammensætningen.  

 Bestyrelsen består af:  

  • ​​​Jesper Gyllenborg(formand), koncerndirektør i Region Hovedstaden

  • Niels Würgler Hansen,  direktør på Herlev og Gentofte Hospital

  • Bente Stallknecht, dekan på Det sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet

  • Per Bennetsen, adm. direktør i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune​

  • Stig Sonne-Larsen, praktiserende læge​

  • Marie-Louise Hartoft-Nielsen, Senior Medical Director i Novo Nordisk Fonden

  • Anne Rasmussen, medarbejderrepræsentant, Steno Diabetes Center Copenhagen

  • Trine Riis​​​, bruger​repræsentant

  • Christian Collin, bruger​repræsentant​


Nogle bestyrelsesmedlemmer udpeges i kraft af deres stilling, mens andre udpeges som repræsentant for en sektor eller gruppe. Bestyrelsesformanden har det overordnede ansvar for at indkalde til bestyrelsesmødet, fremsende dagsorden og sikre referat fra bestyrelsesmøderne. Bestyrelsen modtager ikke honorar.

Bestyrelsesmøder 2026

Der afholdes 4 planlagte møder årligt. ​​
  • ​BM1 - 19. marts 2026
  • BM2 - 4. juni 2026
  • BM3 - 17. september 2026
  • BM4 - 10. december 2026​
Sidst opdateret:
Redaktør
Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden