I sammensætningen af bestyrelsen er der lagt vægt på inddragelse og samarbejder mellem Region Hovedstaden, øvrige hospitaler i regionen, kommuner og uddannelsesinstitutioner, hvilket afspejles i bestyrelsessammensætningen.
Bestyrelsen består af:
Jesper Gyllenborg(formand), koncerndirektør i Region Hovedstaden
Niels Würgler Hansen, direktør på Herlev og Gentofte Hospital
Bente Stallknecht, dekan på Det sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet
Per Bennetsen, adm. direktør i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune
Stig Sonne-Larsen, praktiserende læge
Marie-Louise Hartoft-Nielsen, Senior Medical Director i Novo Nordisk Fonden
Anne Rasmussen, medarbejderrepræsentant, Steno Diabetes Center Copenhagen
Trine Riis, brugerrepræsentant
Christian Collin, brugerrepræsentant
Nogle bestyrelsesmedlemmer udpeges i kraft af deres stilling, mens andre udpeges som repræsentant for en sektor eller gruppe. Bestyrelsesformanden har det overordnede ansvar for at indkalde til bestyrelsesmødet, fremsende dagsorden og sikre referat fra bestyrelsesmøderne. Bestyrelsen modtager ikke honorar.
Bestyrelsesmøder 2026
Der afholdes 4 planlagte møder årligt.
- BM1 - 19. marts 2026
- BM2 - 4. juni 2026
- BM3 - 17. september 2026
- BM4 - 10. december 2026