Klinikken
på SDCC oplever et voksende antal patienter og behandlere, og der har gennem
den senere tid været ekstra pres på konsultationsrum. Det imødekommer vi nu med
inddragelse og ombygning af kontorlokaler til konsultationsrum og samtidig
gennemføres en række andre tiltag.
”De ambulante funktioner i type 1-diabetes team samles i klinikken, således at
daghospitalet nedlægges og funktionerne varetages fremover samlet i klinikken.
Det betyder, at vores kalendersystem skal tilpasses denne nye struktur, og
derfor kan vi frem til 1. september ikke give en ny tid med hjem, når man
afslutter sit besøg, men vil i stedet modtage en tid i e-boks, ” siger Mette
Glindorf, konstitueret ledende oversygeplejerske.
De øvrige tiltag, der er planlagt med ombygningen er udvidelse af
undersøgelsesrum i øjenklinikken, og lokaler til de samarbejder, som er
etableret med andre afdelinger i regionen, fx indenfor diabetisk nyresygdom.
”Ombygningen giver os mulighed for at afprøve forskellige samarbejdsmodeller
mellem de forskellige faggrupper i klinikken. Vi håber, at det giver os en
viden og erfaring med at skabe et sammenhængende flow, som giver værdi for både
personer med diabetes og behandlerne, og som vi kan tage med i det nye center
”siger Mette Glindorf.
SDCC beklager de gener det må give med byggerod og manglende mulighed for at
udlevere nyt tider.